Op zoek naar ons logo?

Voor een witte achtergrond: PNG EPS Logo landscape
Voor een zwarte achtergrond: PNG EPS
Download alle logo's

THINK fase

THINK - MAKE - LEARN

Het doel van de THINK fase is het opleveren van een concept dat levensvatbaar is en het plan om dat te realiseren. We onderzoeken het probleem eerst in de breedte. Daarbij kijken we naar meerdere oplossingsrichtingen. Vervolgens bakenen we de gekozen oplossing af; we definiëren het concept, de scope en de randvoorwaarden. Ook stellen we een plan op voor de MAKE fase.

Explore & define

Binnen de THINK fase onderscheiden we de stappen Explore en Define.

Explore

We onderzoeken voor wie we gaan ontwerpen, wat de bedrijfsdoelen zijn en welke technologieën we het beste kunnen inzetten. Op dit moment geldt ‘the sky is the limit’. We bedenken een aantal oplossingen en maken deze tastbaar, zodat we feedback kunnen verzamelen van gebruikers en stakeholders.

THINK

Define

Na het onderzoek is het tijd om één richting te kiezen, waarvan we nu weten dat de kans op levensvatbaarheid groot is. Met de opdrachtgever en technische ontwikkelaars leggen we de scope voor het Minimum Viable Product en de randvoorwaarden vast. Daarnaast stellen we een plan op voor het vervolg.

Onze methodes

Onderstaande methodes kunnen we in de THINK fase inzetten. Om te bepalen welke methodes het meest geschikt zijn, onderzoeken we welke informatie nog ontbreekt en hoe je die het beste boven water kunt krijgen.

Scope sessie

Wat is belangrijk en haalbaar binnen het project

Copy scan

Goede, aansprekende en leesbare teksten zijn onmisbaar voor online producten en diensten. Bij een copy scan toetst een copywriter bestaande teksten op verschillende onderdelen.

Interviewing

In de huid van je gebruiker kruipen

Copy guide

De manier waarop je met bezoekers praat is minstens zo belangrijk als de inhoud. Een copy guide is het uitgangspunt voor alle teksten en een handleiding voor iedereen die teksten schrijft of beoordeelt.

User journey mapping

Ervaring van gebruikers als inspiratie voor een nieuwe toekomstvisie

Card sorting

Leren hoe gebruikers informatie indelen en benoemen

Expert review

Analyse van het bestaande product op gebruikerservaring

Nano testing

Snel, maar effectief testen van een bestaand product of nieuw idee

Schetssessie

Samen brainstormen, schetsen en elkaar inspireren

Binnenkort meer over:

Content analyse, Toptaken analyse, User Safari, Persona’s

De 3 fases

THINK FASE

Onderzoek naar de doelgroep,
de bedrijfsdoelen en technische
mogelijkheden

Je bent hier

MAKE FASE

Van idee naar concept,
testen met gebruikers
en technischeontwikkeling

Leer meer

LEARN FASE

Analyseren van het product
en inspelen op nieuwe
inzichten

Leer meer

Geïnteresseerd?

Wil je meer weten over onze werkwijze en ben je benieuwd naar wat wij voor jouw project kunnen betekenen?

Neem contact op met

Rick le Roy (rick@unitid.nl, 06 46 28 20 96) of
Matthijs Collard (matthijs@unitid.nl, 06 28 12 66 97)

© UNITiD 2017  Algemene voorwaarden | English | Event kalender