UNITiD is now

Visit us at hike.one

Or continue on our old site while it is still here...

Op zoek naar ons logo?

Voor een witte achtergrond: PNG EPS Logo landscape
Voor een zwarte achtergrond: PNG EPS
Download alle logo's
Expert review

Expert review

Methode in de THINK fase

Bij een expert review wordt een bestaand product door een van onze ontwerpers op gebruikerservaring getoetst. Lees hieronder waarom we een expert review inzetten, wanneer in het proces, wie dit doet en waar en hoe het wordt uitgevoerd.

Voor een snel overzicht van de verbeterpunten van je product

Als tijd en budget voor onderzoek met gebruikers beperkt is of wanneer je snel boven tafel wilt krijgen op welke punten je het beste je product kunt verbeteren, kunnen we een expert review verzorgen.

Meestal als startpunt van een nieuw project

Een expert review wordt ingezet om problemen of manieren van optimalisatie van een product in kaart te brengen. Dit kan op elk moment in het proces plaatsvinden, maar vindt meestal als startpunt van een nieuw project plaats.

Door analyse van het huidige product vanuit het oogpunt van een gebruiker

We analyseren het huidige product door te kijken naar onder andere gebruiksvriendelijkheid, toegankelijkheid, consistentie, aantrekkelijkheid en merkbeleving. Dit doen we vanuit het oogpunt van de gebruiker. Er worden hierbij een aantal taken uitgevoerd die een typische gebruiker zou kunnen doorlopen. Door expertise en ervaring in het observeren van gebruikers kunnen we snel aangeven waar de positieve en negatieve punten van het huidige product zitten. De uitkomsten worden gecommuniceerd aan de klant.

Door een van onze ontwerpers

We kijken wie er affiniteit met het product en/of kennis van de doelgroep heeft. Een van onze ontwerpers zal vervolgens de expert review verzorgen.

Niet gebonden aan een locatie

Een expert review is niet gebonden aan een bepaalde locatie. Degene die de expert review uitvoert doet dit vanuit zijn eigen werkplek. Het is handig als er een contactpersoon vanuit de klant wordt aangewezen voor eventuele vragen.

Logische vervolgstappen voor verbetering van het product

De uitkomst is een verzameling van al onze bevindingen, in document- of presentatie vorm. Op basis hiervan kunnen we kijken wat de meest logische vervolgstappen zijn om het product te verbeteren. We kunnen desgewenst een geprioriteerde lijst met verbeterpunten, oplossingen of idee├źn aanleveren.

Meer methodes

Copy guide

De manier waarop je met bezoekers praat is minstens zo belangrijk als de inhoud. Een copy guide is het uitgangspunt voor alle teksten en een handleiding voor iedereen die teksten schrijft of beoordeelt.

Interviewing

In de huid van je gebruiker kruipen

Copy scan

Goede, aansprekende en leesbare teksten zijn onmisbaar voor online producten en diensten. Bij een copy scan toetst een copywriter bestaande teksten op verschillende onderdelen.

De 3 fases

THINK FASE

Onderzoek naar de doelgroep,
de bedrijfsdoelen en technische
mogelijkheden

Leer meer

MAKE FASE

Van idee naar concept,
testen met gebruikers
en technischeontwikkeling

Leer meer

LEARN FASE

Analyseren van het product
en inspelen op nieuwe
inzichten

Leer meer

Geïnteresseerd?

Wil je meer weten over onze werkwijze en ben je benieuwd naar wat wij voor jouw project kunnen betekenen?

Neem contact op met

Rick le Roy (rick@unitid.nl, 06 46 28 20 96) of
Matthijs Collard (matthijs@unitid.nl, 06 28 12 66 97)

© UNITiD 2017  Algemene voorwaarden | English | Event kalender