Voor een witte achtergrond: | PNG | EPS | |
Voor een zwarte achtergrond: | PNG | EPS |
Bij een expert review wordt een bestaand product door een van onze ontwerpers op gebruikerservaring getoetst. Lees hieronder waarom we een expert review inzetten, wanneer in het proces, wie dit doet en waar en hoe het wordt uitgevoerd.
Als tijd en budget voor onderzoek met gebruikers beperkt is of wanneer je snel boven tafel wilt krijgen op welke punten je het beste je product kunt verbeteren, kunnen we een expert review verzorgen.
Een expert review wordt ingezet om problemen of manieren van optimalisatie van een product in kaart te brengen. Dit kan op elk moment in het proces plaatsvinden, maar vindt meestal als startpunt van een nieuw project plaats.
We analyseren het huidige product door te kijken naar onder andere gebruiksvriendelijkheid, toegankelijkheid, consistentie, aantrekkelijkheid en merkbeleving. Dit doen we vanuit het oogpunt van de gebruiker. Er worden hierbij een aantal taken uitgevoerd die een typische gebruiker zou kunnen doorlopen. Door expertise en ervaring in het observeren van gebruikers kunnen we snel aangeven waar de positieve en negatieve punten van het huidige product zitten. De uitkomsten worden gecommuniceerd aan de klant.
We kijken wie er affiniteit met het product en/of kennis van de doelgroep heeft. Een van onze ontwerpers zal vervolgens de expert review verzorgen.
Een expert review is niet gebonden aan een bepaalde locatie. Degene die de expert review uitvoert doet dit vanuit zijn eigen werkplek. Het is handig als er een contactpersoon vanuit de klant wordt aangewezen voor eventuele vragen.
De uitkomst is een verzameling van al onze bevindingen, in document- of presentatie vorm. Op basis hiervan kunnen we kijken wat de meest logische vervolgstappen zijn om het product te verbeteren. We kunnen desgewenst een geprioriteerde lijst met verbeterpunten, oplossingen of ideeën aanleveren.
Goede, aansprekende en leesbare teksten zijn onmisbaar voor online producten en diensten. Bij een copy scan toetst een copywriter bestaande teksten op verschillende onderdelen.
Wil je meer weten over onze werkwijze en ben je benieuwd naar wat wij voor jouw project kunnen betekenen?
Rick le Roy (rick@unitid.nl, 06 46 28 20 96) of
Matthijs Collard (matthijs@unitid.nl, 06 28 12 66 97)