Voor een witte achtergrond: | PNG | EPS | |
Voor een zwarte achtergrond: | PNG | EPS |
Website analytics is het hart van de LEARN fase. We gaan samen de belangrijkste metrics definiëren om succes en vooruitgang te kunnen meten. Lees hieronder waarom we website analytics inzetten, wanneer in het proces, wie hierbij betrokken zijn en waar en hoe het wordt uitgevoerd.
Iedere website of app heeft doelen. Het formuleren van deze doelen en het meten in welke mate deze doelen bereikt worden is het begin van continue verbeteren.
Cruciaal is het samen bepalen en vaststellen van de online doelen. Hierbij gaat het om macro-conversies zoals een bestelling plaatsen en om micro-conversies, zoals inschrijven voor de nieuwsbrief, content consumeren of een artikel delen via social media. De prestaties worden samengebracht in een metrics dashboard. Hierop valt direct belangrijke managementinformatie af te lezen betreffende de huidige prestaties van de website of app.
De meeste organisaties hebben in ieder geval Google analytics geïnstalleerd, maar sommige gaan veel verder. UNITiD kan zowel vanaf nul beginnen als instappen op het niveau waar de klant staat.
Er vinden iedere dag gebeurtenissen met de bezoekers op je website plaats. Website analytics is dan ook niet een eenmalige activiteit, maar iets waar je iedere week of iedere dag waardevolle organisatie-informatie uit kan halen.
Website analytics analyseren is niet gebonden aan een bepaalde locatie. Degene met de toegang tot de analytics kan de gegevens analyseren vanuit zijn eigen werkplek.
De gemeten prestaties van de website of app bieden verschillende inzichten, zoals waar klanten afhaken in de salesfunnel. Op basis daarvan kunnen wel overwogen user experience en visual design verbeteringen doorgevoerd worden. Daarnaast is het mogelijk om te achterhalen via welke kanalen ‘de beste klanten’ binnenkomen. Dit biedt inzichten voor online en offline marketingstrategieën.
Wil je meer weten over onze werkwijze en ben je benieuwd naar wat wij voor jouw project kunnen betekenen?
Rick le Roy (rick@unitid.nl, 06 46 28 20 96) of
Matthijs Collard (matthijs@unitid.nl, 06 28 12 66 97)