UNITiD is now

Visit us at hike.one

Or continue on our old site while it is still here...

Op zoek naar ons logo?

Voor een witte achtergrond: PNG EPS Logo landscape
Voor een zwarte achtergrond: PNG EPS
Download alle logo's
Search engine optimalization

Search engine optimalization

Methode in de LEARN fase

Search engine optimization (SEO) heeft als doel om meer bezoekers naar de website te halen en is daarmee onderdeel van de LEARN fase. We gaan samen vaststellen hoe onze doelgroepen zoeken en hoe we ervoor kunnen zorgen dat zij via Google en andere search engines de website in kwestie zo goed mogelijk kunnen vinden. Lees hieronder waarom we SEO inzetten, wanneer in het proces, wie hierbij betrokken zijn en waar en hoe het wordt uitgevoerd.

Meer bezoekers naar je website of app krijgen

Vroeger had je een winkel in een winkelstraat op een A-locatie. Iedere dag liepen er veel mensen langs en sommige kwamen je winkel binnen en kochten iets. SEO helpt je om jouw website op een A-locatie te krijgen bij search engines zoals Google.

Voorafgaand aan de lancering van een website en voor altijd daarna

SEO is een voortdurend spel tussen jou en je concurrenten. In sommige bedrijfstakken, bijvoorbeeld bij verzekeringen, zijn hier per organisatie hele afdelingen het hele jaar door mee bezig. Wij kunnen helpen met het zetten van de eerste stap of grotere vervolgstappen.

Door iemand van UNITiD met de product owner en/of Marketing- & Communicatie-afdeling

Wij horen graag op welke manier een organisatie naar voren wil komen online. Dit kan om de producten en diensten gaan maar ook over termen als goedkoopste, betrouwbaarste, beste, etc. Hiervoor is het van belang dat iemand van de klant ons informeert over de communicatiestijl en de kernwaarden van de organisatie.

Door het inventariseren van stijl en onderzoeken van keywords

Op basis van de bestaande website en de kernwaarden van de organisatie worden de door gebruikers gebruikte zoektermen achterhaald. Soms kan het zo zijn dat bepaalde belangrijke termen beperkt naar voren komen op de website, waardoor het verstandig is om hier aparte pagina’s voor te maken. Of om bestaande pagina’s te splitsen of samen te voegen. Daarnaast wordt advies gegeven over de pagina layout, tekstgebruik en HTML opmaak. Alle drie hebben invloed op de positie die in de zoekresultaten bereikt worden.

Niet gebonden aan een locatie

Search engine optimization is niet gebonden aan een bepaalde locatie. Onderzoek en voorstellen voor aanpassingen kunnen vanuit de eigen werkplek gedaan worden.

Herschreven pagina’s met HTML advies

UNITiD geeft aan op welke pagina’s titels, teksten en overige copy geoptimaliseerd kan worden, met daarbij advies hoe de HTML eruit moet zien. De betreffende pagina’s worden bij voorkeur in samenspraak met de Communicatie afdeling van de klant beoordeeld voordat deze online worden geplaatst.

Meer methodes

A/B testing

Een gestructureerde aanpak om de doelen van een website beter te bereiken

Website analytics

Leer de bezoekers van je website kennen en begrijp hun gedrag

Nano testing

Snel en effectief testen van het vernieuwde product

De 3 fases

THINK FASE

Onderzoek naar de doelgroep,
de bedrijfsdoelen en technische
mogelijkheden

Leer meer

MAKE FASE

Van idee naar concept,
testen met gebruikers
en technischeontwikkeling

Leer meer

LEARN FASE

Analyseren van het product
en inspelen op nieuwe
inzichten

Leer meer

Geïnteresseerd?

Wil je meer weten over onze werkwijze en ben je benieuwd naar wat wij voor jouw project kunnen betekenen?

Neem contact op met

Rick le Roy (rick@unitid.nl, 06 46 28 20 96) of
Matthijs Collard (matthijs@unitid.nl, 06 28 12 66 97)

© UNITiD 2024  Algemene voorwaarden | English | Event kalender