Op zoek naar ons logo?

Voor een witte achtergrond: PNG EPS Logo landscape
Voor een zwarte achtergrond: PNG EPS
Download alle logo's
A/B testing

A/B testing

Methode in de LEARN fase

In de LEARN fase wordt er gewerkt om de website beter te laten converteren. We gaan samen A/B tests, ook wel bekend als split tests, opzetten waarmee we kunnen bepalen welke variant van een webpagina (A of B) beter converteert. Lees hieronder waarom we deze manier van conversie optimalisatie inzetten, wanneer in het proces, wie hierbij betrokken zijn en waar en hoe het wordt uitgevoerd.

Om op een gestructureerde manier de doelen van een website beter te bereiken

Hoe worden meer bezoekers ook klant op jouw website? Door een A/B test uit te voeren kunnen we meten of een beoogde aanpassing het gewenste effect heeft. Via een experiment kun je snel achterhalen of en welke van de 2 varianten beter werkt.

Een test opstellen, meten en concluderen in een tweewekelijkse cyclus

Afhankelijk van de test en de bezoekersaantallen wordt er meestal gewerkt met een testduur van 2 weken. Eerst wordt er een test opgesteld met 1 of meerdere varianten van de pagina. Deze draait gedurende 2 weken, waarop de optimalisatie-software het gedrag van de bezoekers meet. Vervolgens kan geconcludeerd worden of er een variant is die beter presteert dan de huidige versie. Zo ja, dan wordt deze variant geïmplementeerd. Zo nee, dan wordt er geconcludeerd ‘waarom’ en wordt er een nieuwe test opgesteld. Al dan niet op hetzelfde onderdeel van de website.

Continue bij lopende websites en apps met voldoende bezoekers

A/B testen kan je eenmalig doen, maar beter is om een cultuur van verbetering te creëren. Het is niet ongebruikelijk voor organisaties om continue A/B testen te hebben lopen. De ondergrens qua bezoekers is op een gemiddelde website, grofweg, een aantal duizenden per maand op de pagina in kwestie.

Door UNITiD samen met de product owner bij de klant

De product owner kan het beste bepalen waar de focus van de verbetering moet liggen. UNITiD kan samen met de product owner een goede test formuleren, implementeren en interpreteren.

Niet gebonden aan een locatie

A/B testen is niet gebonden aan een bepaalde locatie. Degene met de toegang tot de analytics kan de A/B test vanuit zijn eigen werkplek activeren en volgen

Hogere conversie op de website

Het continue uitvoeren van A/B tests brengt een website naar een hoger niveau. Doordat we stap voor de stap de pagina’s, formulieren, knoppen, etc. verbeteren door te experimenteren en te kiezen voor de beste variant verhoogt het aantal bezoekers dat converteert.

Meer methodes

Search engine optimalization

Word beter gevonden via zoekmachines

Website analytics

Leer de bezoekers van je website kennen en begrijp hun gedrag

Nano testing

Snel en effectief testen van het vernieuwde product

De 3 fases

THINK FASE

Onderzoek naar de doelgroep,
de bedrijfsdoelen en technische
mogelijkheden

Leer meer

MAKE FASE

Van idee naar concept,
testen met gebruikers
en technischeontwikkeling

Leer meer

LEARN FASE

Analyseren van het product
en inspelen op nieuwe
inzichten

Leer meer

Geïnteresseerd?

Wil je meer weten over onze werkwijze en ben je benieuwd naar wat wij voor jouw project kunnen betekenen?

Neem contact op met

Rick le Roy (rick@unitid.nl, 06 46 28 20 96) of
Matthijs Collard (matthijs@unitid.nl, 06 28 12 66 97)

© UNITiD 2017  Algemene voorwaarden | English | Event kalender