UNITiD is now

Visit us at hike.one

Or continue on our old site while it is still here...

Op zoek naar ons logo?

Voor een witte achtergrond: PNG EPS Logo landscape
Voor een zwarte achtergrond: PNG EPS
Download alle logo's
Website analytics

Website analytics

Methode in de LEARN fase

Website analytics is het hart van de LEARN fase. We gaan samen de belangrijkste metrics definiëren om succes en vooruitgang te kunnen meten. Lees hieronder waarom we website analytics inzetten, wanneer in het proces, wie hierbij betrokken zijn en waar en hoe het wordt uitgevoerd.

Om de prestaties van je website inzichtelijk te krijgen

Iedere website of app heeft doelen. Het formuleren van deze doelen en het meten in welke mate deze doelen bereikt worden is het begin van continue verbeteren.

De aanpak is per situatie afhankelijk

Cruciaal is het samen bepalen en vaststellen van de online doelen. Hierbij gaat het om macro-conversies zoals een bestelling plaatsen en om micro-conversies, zoals inschrijven voor de nieuwsbrief, content consumeren of een artikel delen via social media. De prestaties worden samengebracht in een metrics dashboard. Hierop valt direct belangrijke managementinformatie af te lezen betreffende de huidige prestaties van de website of app.

Door iemand van UNITiD samen met een analist van de klant

De meeste organisaties hebben in ieder geval Google analytics geïnstalleerd, maar sommige gaan veel verder. UNITiD kan zowel vanaf nul beginnen als instappen op het niveau waar de klant staat.

Continue wanneer een website of app live staat

Er vinden iedere dag gebeurtenissen met de bezoekers op je website plaats. Website analytics is dan ook niet een eenmalige activiteit, maar iets waar je iedere week of iedere dag waardevolle organisatie-informatie uit kan halen.

Niet gebonden aan een locatie

Website analytics analyseren is niet gebonden aan een bepaalde locatie. Degene met de toegang tot de analytics kan de gegevens analyseren vanuit zijn eigen werkplek.

Inzicht in prestaties van de website en verbeterpunten

De gemeten prestaties van de website of app bieden verschillende inzichten, zoals waar klanten afhaken in de salesfunnel. Op basis daarvan kunnen wel overwogen user experience en visual design verbeteringen doorgevoerd worden. Daarnaast is het mogelijk om te achterhalen via welke kanalen ‘de beste klanten’ binnenkomen. Dit biedt inzichten voor online en offline marketingstrategieën.

Meer methodes

Search engine optimalization

Word beter gevonden via zoekmachines

Nano testing

Snel en effectief testen van het vernieuwde product

A/B testing

Een gestructureerde aanpak om de doelen van een website beter te bereiken

De 3 fases

THINK FASE

Onderzoek naar de doelgroep,
de bedrijfsdoelen en technische
mogelijkheden

Leer meer

MAKE FASE

Van idee naar concept,
testen met gebruikers
en technischeontwikkeling

Leer meer

LEARN FASE

Analyseren van het product
en inspelen op nieuwe
inzichten

Leer meer

Geïnteresseerd?

Wil je meer weten over onze werkwijze en ben je benieuwd naar wat wij voor jouw project kunnen betekenen?

Neem contact op met

Rick le Roy (rick@unitid.nl, 06 46 28 20 96) of
Matthijs Collard (matthijs@unitid.nl, 06 28 12 66 97)

© UNITiD 2017  Algemene voorwaarden | English | Event kalender