Voor een witte achtergrond: | PNG | EPS | |
Voor een zwarte achtergrond: | PNG | EPS |
Search engine optimization (SEO) heeft als doel om meer bezoekers naar de website te halen en is daarmee onderdeel van de LEARN fase. We gaan samen vaststellen hoe onze doelgroepen zoeken en hoe we ervoor kunnen zorgen dat zij via Google en andere search engines de website in kwestie zo goed mogelijk kunnen vinden. Lees hieronder waarom we SEO inzetten, wanneer in het proces, wie hierbij betrokken zijn en waar en hoe het wordt uitgevoerd.
Vroeger had je een winkel in een winkelstraat op een A-locatie. Iedere dag liepen er veel mensen langs en sommige kwamen je winkel binnen en kochten iets. SEO helpt je om jouw website op een A-locatie te krijgen bij search engines zoals Google.
SEO is een voortdurend spel tussen jou en je concurrenten. In sommige bedrijfstakken, bijvoorbeeld bij verzekeringen, zijn hier per organisatie hele afdelingen het hele jaar door mee bezig. Wij kunnen helpen met het zetten van de eerste stap of grotere vervolgstappen.
Wij horen graag op welke manier een organisatie naar voren wil komen online. Dit kan om de producten en diensten gaan maar ook over termen als goedkoopste, betrouwbaarste, beste, etc. Hiervoor is het van belang dat iemand van de klant ons informeert over de communicatiestijl en de kernwaarden van de organisatie.
Op basis van de bestaande website en de kernwaarden van de organisatie worden de door gebruikers gebruikte zoektermen achterhaald. Soms kan het zo zijn dat bepaalde belangrijke termen beperkt naar voren komen op de website, waardoor het verstandig is om hier aparte pagina’s voor te maken. Of om bestaande pagina’s te splitsen of samen te voegen. Daarnaast wordt advies gegeven over de pagina layout, tekstgebruik en HTML opmaak. Alle drie hebben invloed op de positie die in de zoekresultaten bereikt worden.
Search engine optimization is niet gebonden aan een bepaalde locatie. Onderzoek en voorstellen voor aanpassingen kunnen vanuit de eigen werkplek gedaan worden.
UNITiD geeft aan op welke pagina’s titels, teksten en overige copy geoptimaliseerd kan worden, met daarbij advies hoe de HTML eruit moet zien. De betreffende pagina’s worden bij voorkeur in samenspraak met de Communicatie afdeling van de klant beoordeeld voordat deze online worden geplaatst.
Wil je meer weten over onze werkwijze en ben je benieuwd naar wat wij voor jouw project kunnen betekenen?
Rick le Roy (rick@unitid.nl, 06 46 28 20 96) of
Matthijs Collard (matthijs@unitid.nl, 06 28 12 66 97)