Waarom zou je micro-animaties gebruiken in je ontwerp?

Animaties bestaan al erg lang. Maar door steeds betere browsers en mobiele processoren wordt het nu ook steeds belangrijker om in interfaces aandacht aan animaties te besteden. Deze kunnen de interactie verrijken en interfaces verhelderen. Maar wat zijn micro-animaties eigenlijk, en waar moeten we aan denken als we ze gebruiken?

Read more »

21 December 2015 |

Een complete gebruikservaring met service design

Succesvolle producten en diensten sluiten naadloos aan op de belevingswereld van gebruikers. Om zo’n perfecte aansluiting te creëren besteden we bij UNITiD veel aandacht aan ‘service design’. Door middel van een integrale aanpak kunnen we samen met de klant en gebruikers effectieve en onderscheidende diensten ontwikkelen. Dit pakken we zo breed mogelijk aan.

Read more »

18 December 2014 |

7 design tools for an effectieve Scrum workflow

English version at Medium

De laatste tijd pakken we steeds meer projecten aan volgens de Scrum-methode. Sterker nog: onze grootste projecten zijn bijna allemaal uitgevoerd in multidisciplinaire Scrum-teams. En met veel succes! Voorheen werkten we veelal volgens de Waterval-methode, dus moesten we onze workflow aanpassen. Met Scrum hebben we gaandeweg een effectieve werkwijze ontwikkeld.

Read more »

4 November 2014 | & Jimmy Goedhart | 2 replies

InVision – Best Practices

At UNITiD we love to work with beautiful tools that improve our workflow. We recently started working with this new tool called InVision to find out if it could replace some tools we work with at the moment. InVision is a prototyping, collaboration and workflow tool for digital designers. 

Read more »

31 March 2014 | | 7 replies

Scenario based design

At UNITiD we use different design methods and tools. One of those methods, we’ve experimented with lately, is scenario based design. Scenario based design starts with telling stories. Since the basics of product usage is tied to narratives, telling stories is of great importance for designers.

Read more »

3 February 2014 |

Zet een Guerilla Usability Lab op

In veel projecten voeren we usability testen uit. Hierbij geven we echte gebruikers een werkend prototype in handen, vragen hen bepaalde taken uit te voeren en observeren we wat er gebeurt. Dit soort testen zijn uit te voeren in een volledig geoutilleerd lab. Je kan echter betrekkelijk eenvoudig zelf een ‘lab’ opzetten.

Read more »

15 January 2014 |