Hoe ervaren mensen die slecht zien hun omgeving? En op welke manier gebruiken ze digitale producten? We nodigden Visio uit tijdens onze maandelijkse team-middag om hier meer over te vertellen. Ontzettend leerzaam, want we kwamen erachter hoe we met slechtzienden rekening kunnen houden in ons ontwerpproces. In deze post delen we de belangrijkste learnings!
Lees meer »
11 January 2017 | Myrthe Geldof
&
An increasing number of companies decide to set up an innovation lab, accelerator programme or external startup hub. It seems they are trying to compete at a changing market. A market where well-known and experienced companies find themselves behind disruptors from the makers world and startup culture. But is this really the way to go?
Lees meer »
24 November 2016 | Matthijs Collard
& Gertjan Melgers
After reading Erik’s article on Frankwatching you’re probably in the mood to try out a design sprint yourself. If so, you should have a look at the checklist below. It’s really helpful when you organize your first sprint. The list has been developed throughout the 20 sprints we did with clients over the last year.
Lees meer »
24 November 2016 | Matthijs Collard
& Martijn Pillich
Nieuw is Virtual Reality (VR) niet meer, maar het wordt wel steeds beter en mooier. En dat is goed, want nieuwe technologieën vinden we fijn, maar ze worden nóg leuker wanneer mensen ze daadwerkelijk kunnen gebruiken. Wat kun je er bijvoorbeeld mee voor je eigen klanten?
Lees meer »
11 November 2016 | Amber Viergever
&
In de zomer van 2016 organiseerden we onze allereerste hackathon! Van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat hackten alle designers en developers van UNITiD & De Voorhoede mooie dingen in elkaar.
Lees meer »
11 October 2016 | Matthijs Collard
Bij UNITiD stappen we graag uit onze comfortzone. Daarom daagde NPO ons uit om een keer een kunstwerk op te leveren in plaats van een functioneel ontwerp. De opdracht: visualiseer alle streams van programma’s die op npo.nl bekeken worden.
Lees meer »
4 October 2016 | Jimmy Goedhart
Update: de inzendtermijn is verstreken, maar je kunt ons natuurlijk altijd bellen voor een design sprint: 020 204 45 77.
Je kent het wel: je bent net terug van vakantie en zit boordevol inspiratie. 3 weken relaxen heeft ruimte gemaakt voor nieuwe ideeën. Maar waar begin je? Hoe maak je van een idee een tastbaar product? En hoe betrek je collega’s en klanten bij dat proces?
Lees meer »
16 September 2016 | Martijn Pillich
In het buitenland is alles net even anders: een andere taal, andere regels, onbekende wegen. Wat doe je dan als er iets vervelends gebeurt? Welk nummer bel je bijvoorbeeld? ANWB beheert ontzettend veel praktische informatie over vakantie-zaken. Deze info bundelden we in een nieuwe app die grotendeels offline te gebruiken is. Wel zo handig als je in het buitenland bent!
Lees meer »
2 September 2016 | Myrthe Geldof
It is quite easy to judge an interface on its looks. It’s the main thing you read about in reviews. But when you are driving your car, you care less about how the interface looks: you care about how it works. Context plays an important role in this; the car interface is not an isolated screen, it has a specific use in changing contexts. This is why at car UI we focus on the usability of the (digital) car interface and how its design can support this.
Lees meer »
29 August 2016 | Hylke van Maaren
& Roderick Trompert