Voor een witte achtergrond: | PNG | EPS | |
Voor een zwarte achtergrond: | PNG | EPS |
Een schetssessie zetten we in de THINK fase in. Kortgezegd gaan we samen brainstormen, schetsen en elkaar inspireren. Lees hieronder waarom we een schetssessie kunnen inzetten, wanneer in het proces, wie hierbij betrokken zijn, en waar en hoe deze wordt uitgevoerd.
Zodra een project begint, schieten er al snel allerlei ideeën door ons hoofd over mogelijke oplossingsrichtingen. Maar dit gebeurt niet alleen bij ons; vaak hebben onze klanten zelf ook al ideeën over hoe bepaalde dingen eruit kunnen zien. Alle ideeën zijn waardevol. We willen ze daarom ook graag horen en meenemen in ons proces! Met een schetssessie proberen we alle ideeën op tafel te krijgen en inzicht te krijgen in mogelijke oplossingsrichtingen.
Een schetssessie wordt gebruikt om eerste ideeën te genereren en wordt daarom aan het begin van het ontwerpproces uitgevoerd. Een schetssessie kan handig zijn voor een hele nieuwe site of app, maar ook voor een herontwerp.
Een schetssessie wordt uitgevoerd met maximaal 10 personen. Van de klantzijde nodigen we graag idea generators, decisionmakers en mensen van techniek uit. Van ons zullen er tenminste twee ontwerpers aanwezig zijn, waarvan er 1 de sessie zal voorbereiden en leiden.
Voor een schetssessie hebben we een ruimte nodig met een grote tafel, zodat alle deelnemers de ruimte hebben om te schetsen. Bij voorkeur hangen we de schetsen ook ergens aan de muur. Deze ruimte kan zowel bij ons op kantoor zijn als bij de klant.
Met een opwarmoefening zorgen we ervoor dat iedereen iets op papier durft te zetten. Dan kan het echte werk beginnen. We schetsen de belangrijkste pagina’s voor desktop, tablet en/of mobiel. Je hoeft geen tekentalent te zijn, dus iedereen doet mee! Het gaat er niet om dat er meteen de beste oplossingen worden geschetst, maar dat de belangrijkste elementen worden getekend. Iedereen licht zijn schets toe en we bespreken en markeren samen de belangrijkste elementen.
Aan het einde van de sessie hebben we een heleboel ideeën verzameld en hebben we een goed gevoel van wat belangrijk is en waar iedereen zijn voorkeur ligt. We zullen deze inzichten en ideeën gebruiken om tot de eerste concepten te komen, welke in een vervolg sessie gepresenteerd worden.
Goede, aansprekende en leesbare teksten zijn onmisbaar voor online producten en diensten. Bij een copy scan toetst een copywriter bestaande teksten op verschillende onderdelen.
Wil je meer weten over onze werkwijze en ben je benieuwd naar wat wij voor jouw project kunnen betekenen?
Rick le Roy (rick@unitid.nl, 06 46 28 20 96) of
Matthijs Collard (matthijs@unitid.nl, 06 28 12 66 97)