Voor een witte achtergrond: | PNG | EPS | |
Voor een zwarte achtergrond: | PNG | EPS |
Hoe graag we het ook kort houden, soms heb je gewoon wat langere teksten nodig om iets uit te leggen. Onze ontwerpers en copywriters werken vanaf de start samen om tekst en ontwerp goed op elkaar te laten aansluiten. We schrijven teksten die informeren, inspireren, overtuigen en iets losmaken. Dit doen we voor complete apps en websites, tot landingspagina’s en digitale nieuwsbrieven.
Onze copywriters schrijven teksten die het best passen bij je product of dienst. Dat kunnen informatieve, overtuigende, vermakelijke of juist converterende teksten zijn. Hoewel het om lange teksten gaat, blijft de long copy die we schrijven behapbaar, overzichtelijk én natuurlijk goed vindbaar.
Onze copywriters houden zich aan het begin en tijdens het ontwerpproces bezig met het schrijven van long copy. Samen met een ontwerper worden de teksten al vroegtijdig in het ontwerp gezet, zodat het geheel getest en eventueel probleemloos aangepast kan worden.
Om een verhaal goed over te brengen is het belangrijk om de juiste balans tussen tekst en beeld te vinden. Hiervoor werken onze copywriters en ontwerpers nauw samen. We schrijven voor allerlei apparaten en zijn ons bewust van verschillende schermgroottes. Zo wordt de beperkte ruimte op een smartwatch of smartphone goed benut en houden we rekening met de situatie waarin de teksten gelezen worden.
De teksten worden opgesteld door een van onze copywriters. De copywriter overlegt het liefst met bijvoorbeeld een communicatiemedewerker vanuit de organisatie, om zaken af te stemmen en de tone of voice van de teksten door te nemen.
Het schrijven van copy kan in principe overal. Het is slim om een contactpersoon aan te wijzen die eventuele vragen kan beantwoorden en de copywriter van het benodigde (bron)materiaal kan voorzien.
Long copy is een handig middel om een boodschap overtuigend over te brengen, de belangrijkste USP’s te benoemen én lezers te verleiden om voor je product of dienst te kiezen. Long copy die goed op het ontwerp wordt afgestemd, leidt tot een geheel dat één tone of voice uitstraalt.
Taalfouten, stroeve zinnen en slordigheidjes: niet bepaald goed voor het imago van je bedrijf of organisatie. Door eindredactie wordt je verhaal duidelijk, volledig en foutloos.
Wil je meer weten over onze werkwijze en ben je benieuwd naar wat wij voor jouw project kunnen betekenen?
Rick le Roy (rick@unitid.nl, 06 46 28 20 96) of
Matthijs Collard (matthijs@unitid.nl, 06 28 12 66 97)