Voor een witte achtergrond: | PNG | EPS | |
Voor een zwarte achtergrond: | PNG | EPS |
Taalfouten, stroeve zinnen en slordigheidjes zijn niet bepaald goed voor het imago van je bedrijf of organisatie. Ze kunnen er zelfs voor zorgen dat je boodschap niet overkomt. Dit voorkom je met eindredactie. Hierbij worden teksten nagelezen, gecorrigeerd en wanneer nodig herschreven. Net zo lang tot je verhaal duidelijk, volledig én foutloos is.
De teksten zijn geschreven, maar je hebt het idee dat niet alles even correct of consistent is. Met behulp van eindredactie krijgen teksten een consistente stijl. We herschrijven onlogische zinnen en ontvlechten ingewikkelde zinnen waar bezoekers op vastlopen. Ook schrappen we herhalingen en bespreken we de noodzaak van bepaalde informatie als een tekst ingekort moet worden. Tot slot lopen we de teksten na op spelling en interpunctie.
Eindredactie kunnen we in principe op elk moment uitvoeren. Wanneer de teksten zijn geschreven kunnen we aan de slag. Tijdens een ontwerpproces doen we dit het liefst voordat de teksten in het ontwerp staan. Op die manier kunnen we direct met definitieve teksten werken en ervoor zorgen dat ze aansluiten op het ontwerp.
Onder eindredactie verstaan we meer dan het corrigeren van stijl- en spelfouten in teksten. Het is een proces dat ervoor zorgt dat je teksten zo makkelijk mogelijk gelezen en begrepen worden. Als we eindredactie uitvoeren, verplaatsen we ons eerst in de lezer en kijken we vervolgens wat er moet gebeuren met een tekst.
Eindredactie wordt uitgevoerd door een van onze copywriters. De copywriter overlegt het liefst met bijvoorbeeld een communicatiemedewerker, om zaken af te stemmen en (bron)materiaal te verzamelen.
Eindredactie uitvoeren kan in principe overal. De copywriter werkt hier meestal vanuit kantoor aan, maar kan op verzoek ook op locatie werken.
Na het uitvoeren van eindredactie zijn de teksten doelgroepgericht, foutloos én ze lezen als een trein. Nu kunnen ze met een gerust hart gepubliceerd worden.
Het geheime ingrediënt van succesvolle (verkoop)websites? Microcopy. Dit zijn kleine stukjes tekst die een gebruikerservaring kunnen maken of kraken.
Hoe graag we het ook kort houden, soms heb je gewoon wat langere teksten nodig om iets uit te leggen. Onze copywriters schrijven teksten die informeren, overtuigen en iets losmaken.
Wil je meer weten over onze werkwijze en ben je benieuwd naar wat wij voor jouw project kunnen betekenen?
Rick le Roy (rick@unitid.nl, 06 46 28 20 96) of
Matthijs Collard (matthijs@unitid.nl, 06 28 12 66 97)