We zijn er weer flink mee bezig geweest, maar eindelijk zijn ze er dan… de nieuwe Ziggo TV apps! Zowel de Android phone én tablet applicatie als de iPhone én iPad applicatie zijn weer flink opgefrist en verbeterd. We hebben dit keer niet alleen het interaction design aangepakt, maar ook het visual design. Een behoorlijke update dus! Elke keer blijft het een uitdaging om voorgaande versie te overtreffen. Wat ons betreft is dat toch weer gelukt! De technische realisatie lag in handen van Xaton. Lees hier het persbericht van Ziggo zelf.
Android Phone & Tablet
De Android phone & tablet applicaties hebben de grootste verandering ondergaan. Een compleet nieuwe structuur en look & feel die beter past binnen de Android stijl en helemaal in de nieuwe Ziggo huisstijl. De grootste verandering is dat men nu ook op de Android devices TV kan kijken, iets wat eerder alleen voor iOS gebruikers mogelijk was. Hiervoor moet wel eerst eenmalig ingelogd worden met een Ziggo account. Op de tablet kan de gebruiker nu zelf zijn startscherm inrichten, zodat veelgebruikte functies gemakkelijk te bereiken zijn. Daarnaast kan er nu met één tap gekeken worden naar recensies en beoordelingen van films op IMDb.
iPhone & iPad
Ook de iPhone en iPad applicaties zijn flink onder handen genomen. Wat het meest opvalt zijn de veranderingen in het visual design, dat nu compleet in lijn is met de nieuwe Ziggo huisstijl. Ook voor iOS zijn er een aantal nieuwe functionaliteiten toegevoegd. Bijvoorbeeld ‘mijn account’, het opslaan van favoriete (live tv) zenders in ‘mijn selectie’ en ‘diagnose’ waarin de gebruiker kan zien of zijn verbinding geschikt is om TV te kijken via de applicatie. Daarnaast zijn er nog een aantal kleine aanpassingen gedaan die de gebruikerservaring verbeteren.
Download snel de geheel vernieuwde Ziggo TV app, zak onderuit en enjoy!
Wil je weten hoe we alle assets voor iOS én Android hebben opgeleverd? Check dan onze eerdere blogpost “10 free tips to create perfect visual assets for iOS and Android” over het slicen van assets.
Geplaatst om: 12:22 op 10 January 2013 :
10 January 2013 op 12:22:
L.S.,
Sinds 23 oktober zijn wij overgestapt op “Ziggo-all-in-1”. Vooral de Ziggo TV-app voor de iPad sprak ons zeer aan. Dit was voor ons de reden om over te stappen op dit abonnement, en de app werkte prima tot de update van 5 december. Na de download van deze versie van de app met meer en “betere” functionaliteit, viel om de 2 à 3 minuten de zender weg en kwam weer terug in het TV-overzicht scherm. Na diverse vergeefse pogingen om bij Ziggo hiervoor hulp te krijgen, klop ik bij u aan. Enkele van mijn vragen zijn; kan het zijn dat de update van 5 december deze storing veroorzaakt, kan ik zien welke versie van de app ik heb, kan ik terug naar een vorige versie, zijn hier meer klachten over en kunt u of Ziggo hieraan iets doen?
Graag een reactie s.v.p., mvg. Dick Colly
Geplaatst om: 16:02 op 6 February 2013 :
6 February 2013 op 16:02:
Hallo Dick,
Helaas hebben wij weinig invloed op het technische functioneren van de app. Wij waren verantwoordelijk voor het ontwerp. Ziggo is zeker op de hoogte van de problemen die je ondervindt. Er wordt hard gewerkt om deze issues op te lossen. Ik kan dus op dit moment ook niet veel voor je doen. Het downloaden van vorige versies zal weinig effect hebben. Het stoppen van een zender ligt niet aan de app maar op de manier waarop de zenders worden uitgezonden. Je bent in ieder geval niet de enige, zie bijvoorbeeld de reviews die men in de App Store heeft gemeld. Wellicht vind je daar ook nog andere tips. https://itunes.apple.com/nl/app/ziggo-tv/id419894856?l=en&mt=8