Met een event op de planning dat binnen een paar minuten was volgeboekt, hadden we natuurlijk wat waar te maken afgelopen woensdag. Nadat we meerdere edities met plezier hadden bijgewoond, kregen we nu de eer het UX Cocktail Hour zelf te organiseren op ons kantoor in Rotterdam. Lees hier onze terugblik!
Zoals de naam al doet vermoeden kun je flink wat inspiratie op UX-gebied én cocktails verwachten als je naar een UX Cocktail Hour gaat. Een thema hadden we al snel gekozen. Bij UNITiD zijn we de laatste tijd namelijk flink in de weer met Design Sprints en zo bedachten we dat het – na zo’n 30 sprints – tijd was om onze learnings eens met de wereld te delen. Lees ook ons artikel ‘Your first Design Sprint: do these 3 things first‘.
Laat designers cocktails maken en je krijgt natuurlijk perfect gesneden sinaasappelschijfjes en precies gemixte drankjes. Terwijl de eerste Blackberry GT’s en Aperol Spritz werden uitgedeeld, namen onze Martijn Pillich en Daan van Klinken het woord in ons inmiddels flink gevulde kantoor.
Martijn, onze strategie expert, introduceerde de Do’s en Don’ts van het initiëren, organiseren en verkopen van Design Sprints. Vervolgens vertelde UX Lead Daan hoe de methode gedurende een week werkt. Precies ge-’Time Timed’ nam hij ons in vogelvlucht mee door de fictieve sprint: “Maak de kennis van het publiek deel van Meetup-presentaties”. Vervolgens vertelde hij over verschillende technieken en best practices.
Voor de avond toverden we twee ruimtes om tot typische Design Sprint-werkplekken. Zo konden de aanwezigen onze ‘War Room’ bekijken, waarin een team tijdens een Design Sprint een week lang werkt. Ook was er een ‘Test Lab’ waar aan het einde van de week prototypes worden getest. De presentatie werd afgesloten door een stel slimme vragen uit het publiek.
Met een tafel lege glazen, een plakkerige vloer en restjes taco’s door de hele ruimte konden we rond middernacht zeggen dat het een inspirerende en gezellige avond was. We kijken nu al uit naar het volgende UX Cocktail Hour!