Drie lange artikelen op Smashing Magazine over TAP

Vorige maand verscheen er op Smashing Magazine een driedelig artikel over het maken van prototypes voor iOS devices. Er wordt uitgebreid verteld hoe je met behulp van Adobe Fireworks en de door ons ontwikkelde tool TAP in korte tijd realistische prototypes kunt maken. Het leverde ons weer heel wat bezoekers op en veel nieuwe gebruikers van TAP. Bijna 4 jaar geleden plaatsten we de eerste versie online en sindsdien is TAP één van de meest bezochte pagina’s van onze website. Zojuist heb ik versie v0.48 van TAP gepubliceerd. Deze werkt nu ook op de iPhone 5 en kan je onder andere gebruik maken van een aantal nieuwe transities.

Het artikel op Smashing is geschreven door Shlomo Goltz. Hij heeft TAP intensief gebruikt toen hij bij Cooper werkte, een groot ontwerpbureau in de VS. In het eerste deel van het artikel vertelt Shlomo hoe Fireworks bij Cooper gebruikt wordt. Dit komt erg overeen met onze werkwijze. Ik zal hier binnenkort wat meer over vertellen op ons blog. Eerst maar eens wat extra features aan TAP toevoegen. Dinsdag weer een belangrijke presentatie.