Dit najaar introduceerde Ziggo nieuwe TV-abonnementen in Nederland. Ieder abonnement biedt nu de mogelijkheid om een aantal films en series On Demand te bekijken. Bij de nieuwe pakketten hoort ook een nieuwe On Demand gids, waarvoor wij het interactie ontwerp maakten.
Voor de nieuwe On Demand gids werkten we met de bestaande databasestructuur van Ziggo. Het uitgangspunt was de content centraal te zetten, en een catalogusgevoel te creëren. In de nieuwe gids kan je rondneuzen door het volledige aanbod, waarbij een tooltip je meteen vertelt wat de prijs van het item is, en waar het te vinden is op de interactieve ontvanger. Ziggo klanten kunnen met één klik de films en series zien die bij hun abonnement zijn inbegrepen. Daarnaast is het met behulp van uitgebreide zoek en filtermogelijkheden makkelijk om content naar smaak te vinden.
Ook voor dit project hebben we wireframes gemaakt in Adobe Fireworks, waar we vervolgens een protoype mee maakten. Het prototype hebben we gebruikt om een aantal snelle tests te doen, waarvan we de resultaten gelijk in onze ontwerpen konden meenemen.
De nieuwe catalogus vind aansluiting bij de iPad app, door onder andere het gebruik van dezelfde iconenset. Op basis van ons interactieontwerp tekende Resoluut voor het grafisch ontwerp. Ziggo zelf was verantwoordelijk voor de technische realisatie.
Geplaatst om: 14:36 op 12 December 2011 :
12 December 2011 op 14:36:
Wanneer zal ik mijn Humax Pvr kunnen programmeren via jullie Ziggo app?
Erik
Ups app kan dat al.
Geplaatst om: 23:02 op 12 December 2011 :
12 December 2011 op 23:02:
Dat is inderdaad een mooie toevoeging! UPC heeft echter een ander model voor het verstrekken van de PVR’s. Het is voor Ziggo technisch complexer om deze functie toe te voegen. Echter wij (en Ziggo) zijn ons er zeer van bewust dat dit een gewenste uitbreiding is!