Bol.com, één van de meest populaire internetwinkels in Nederland heeft sinds kort een nieuwe mobiele site. UNITiD verzorgde het interaction design en The Mobile Company was verantwoordelijk voor de implementatie.
Via deze mobiele winkel, m.bol.com, vinden klanten ruim 3,8 miljoen artikelen met behulp van de zoekmachine of door te bladeren door de verschillende product-categorieën. Naast het assortiment kunnen gebruikers zaken zien als sterrenbeoordelingen, toplijsten en tiplijsten. Dit helpt hen ook onderweg een goede keuze te maken uit het brede assortiment. Artikelen kunnen worden besteld (betaling via acceptgiro) of toegevoegd worden aan een verlanglijstje. Verder kunnen klanten, na inloggen, hun bestelstatus en het verlanglijstje zien.
Ontwerp
Op basis van assumptieve persona’s zijn verschillende gebruiksdoelen gedefinieerd, welke als basis dienden voor wireframes en user flows. Na analyse van de eigenschappen en mogelijkheden van de meest populaire toestellen en browsers zijn verschillende varianten van de wireframes uitgewerkt. De site past zich automatisch aan aan het mobiele toestel van de bezoeker waardoor altijd de best mogelijke mobiele winkelervaring gegarandeerd is.