Warm applaus voor eerste iPad studie

UNITiD_Sanoma_3

Samen met Sanoma, uitgever van onder meer Viva, AutoWeek, Libelle en Playboy, onderzoeken we al een poosje wat de beste manier is om de ervaring van een tijdschrift op zijn minst te evenaren op een apparaat met een touch screen. Te beginnen met de iPad.

Afgelopen week werd het resultaat van de eerste studie gepresenteerd door Joris Van Heukelom (Sanoma Digital). Grote opluchting. Er was warm applaus en er waren positieve reacties.

Want het is nogal apart, om niet te zeggen doodeng: ontwerpen voor een apparaat dat je zelf niet vast kunt houden. Waarbij je moet afgaan op de filmpjes op apple.com, Vimeo en YouTube. En je moet baseren op de user interface guidelines van Apple, waarvan je vermoedt dat die op het moment nog meer geschreven zijn voor ‘echte’ applicaties, dan voor het type lichte verstrooiing waar we naar zoeken.

Als het meezit hebben we volgende week de enige echte iPad in onze handen. Onze handen jeuken om weer verder te sprinten. Samen met Resoluut, die ons bijstaat met grafisch ontwerp. We zijn goed op weg, maar er is nog veel te doen.

Kom maar op met die iPads! De opzet van het gebruiksonderzoek ligt al klaar.