Een website die past bij het imago van een internationaal leidend bedrijf dat zich graag onderscheidt en passie heeft voor het vak. Dat was de opdracht die wij kregen van Effectory, specialist in het uitvoeren van medewerkersonderzoeken. Het doel: inzichtelijk maken wat er bij hen leeft.
De uitdaging
De website van Effectory voldeed niet meer. Het productaanbod zou op korte termijn worden uitgebreid en de site bood daar te weinig mogelijkheden toe. Daarnaast was het responsive gedrag niet voldoende en raakte je als bezoeker snel de weg kwijt door de grote hoeveelheid informatie. We gingen echter voor méér dan alleen een verbeterslag. Effectory’s verhaal en vooral de open cultuur van het bedrijf mochten meer naar voren komen. Genoeg werk om samen op te pakken!
Kick-off
Zoals gebruikelijk begonnen we ook nu met een gezamenlijke kick-off. Dat zorgt niet alleen voor een duidelijke briefing op het project, maar het geeft ook iedereen binnen de organisatie de kans input te leveren.
Na de kick-off zijn we aan de slag gegaan om, samen met de product owners van Effectory, in drie sprints een volledige website op te leveren. Na iedere sprint nodigden we de stakeholders uit en boden we hen de gelegenheid feedback te geven op het gedane werk.
Enthousiasme en cultuur
Eén van Effectory’s wensen was om de typische cultuur zichtbaarder te maken op de website. Onze inspiratie en oplossing waren de enthousiaste werknemers zelf: zij zijn het immers die de cultuur het best laten zien. We kozen er daarom voor veel gebruik te maken van foto’s van de collega’s. Ook de teamuitjes, die een goede indruk geven van Effectory, zijn extra uitgelicht.
We hebben natuurlijk nog meer gedaan dan alleen fotografie. De site zelf maakten we een stuk moderner door meer en beter gebruik te maken van wit: dat geeft het geheel een frissere look. Ook kozen we voor een leesbaar font en maakten we de productgroepen en vacatures herkenbaar, door illustraties te gebruiken.
Van doolhof naar overzicht
Een belangrijk onderdeel van de website is het productgedeelte. Het productportfolio zou worden uitgebreid en het was een uitdaging deze producten op de juiste manier weer te geven. In de oude structuur stonden alle producten in de navigatie. In de nieuwe structuur zijn alle losse items uit de hoofdnavigatie gehaald en hebben we een overzichtspagina toegevoegd. Nu geven we de gebruiker de juiste informatie op het juiste moment. En door alle producten te clusteren en voldoende inleidende informatie te geven, is het gelukt een overzichtelijk portfolio te tonen.
De product owners aan het woord
“De samenwerking met UNITiD was erg inspirerend! In een paar weken tijd hebben we samen met de experts van UNITiD een hele nieuwe website uitgedacht, met een doordacht interaction design en een modern visual design dat veel beter bij ons past. De scrum-methodiek hield er enorm de vaart in en gaf ons alle ruimte om de juiste beslissingen te maken. Met een prachtig resultaat.”
Bekijk de nieuwe website van Effectory!
In het design hebben we rekening gehouden met eventuele uitbreidingen voor de komende jaren. Effectory kan daardoor voorlopig vooruit! Kan jouw website ook een opfrisser gebruiken, of heb je een andere opdracht? We horen het graag van je.
Check ook de rest van ons portfolio of neem meteen contact met ons op.