Philips heeft dit jaar maar liefst 22 red dot awards gewonnen maar de Wake-up Light ging er met de meest prestieuze prijs vandoor, de red dot best of the best.
De lamp is verkrijgbaar in drie modellen. Het meest geavanceerde model is eenvoudig te bedienen met je iPhone en iPod en is onder andere verkrijgbaar in de Apple Store. Je raadt het al, wij waren verantwoordelijk voor het ontwerp van de interface van die applicatie en zijn natuurlijk trots op het resultaat.
De Philips Wake-up Light maakt sinds 2006 mensen geleidelijk wakker met natuurlijk licht en geluid. Dit jaar heeft het product een flinke facelift gekregen. Een nieuwe organische vorm, innovatieve user interface en een high-end afwerking.
Het ontwerpteam van Philips werd geïnspireerd door de zon toen ze de vorige lamp-vormige Wake-Up Light herontwierpen. De nieuwe lamp is ronder, kleiner en neemt minder ruimte in op je nachtkastje. In aanvulling op de nieuwe stijlvolle vorm is het licht ook flink aangepakt. De lamp simuleert de kleur van de zon die stijgt. Langzaam verandert het licht van een zacht dageraad rood naar een warm daglicht helder geel. De unieke combinatie van licht, kleur en geluid wekt je op een natuurlijke manier, klaar voor de komende dag.
De zonsopkomst kan je eenvoudig finetunen met je iPhone. De zonsondergang trouwens ook.
Ivo De Mas, Senior Consumer Marketing Manager Wake-up Light:
“I am delighted that we have created a winning product that offers our customers an excellent experience, through both its functional benefits and its outstanding design.” The Wake-up Light also won an iF product design award 2013 and Recognition Good Industrial Design (GIO) 2012.”