De meest gedownloade pechhulp-app was toe aan een nieuw jasje. Samen met ANWB startten we dit project met een design sprint, waarbij we in één week een nieuwe richting kozen en testten onder de doelgroep. De vernieuwde app werkten we in 6 maanden uit tot een eerste release.
2 miljoen meldingen per jaar
Sta je een keer met pech langs de kant? Dan schiet de ANWB Wegenwacht onderweg te hulp, of je nu in het binnen- of buitenland staat. Met het grootste marktaandeel van Nederland ontvangt ANWB per jaar meer dan 2 miljoen telefoontjes van mensen met autopech.
Binnen één week een nieuwe richting
De design sprint gaf het team een week de ruimte om grenzen op te zoeken en een richting te testen met gebruikers. Deze week zorgde voor een goede samenwerking met stakeholders en een gemotiveerd team met een duidelijk doel. Om snel live te kunnen, legden we vooraf vast welke functionaliteiten essentieel zijn voor een eerste release. Deze hebben we de opvolgende maanden verder uitgewerkt.
Pech doorgeven via de app
Met de nieuwe Wegenwacht app kun je in geval van pech een melding versturen naar het nieuwe systeem van de Wegenwacht. Met een paar klikken geef je de pech-oorzaak, je kenteken, locatie en lidnummer door. Er is voor nu nog even kort telefonisch contact nodig om de melding te voltooien, maar er wordt hard gewerkt om dit telefoontje overbodig te maken.
Android en iOS
We hopen natuurlijk dat je geen pech krijgt onderweg. Mocht het toch gebeuren, dan is het wel zo handig om goed voorbereid te zijn. De app is beschikbaar in de Google Play Store en Apple App Store.
Dit project ontwikkelden we in nauwe samenwerking met ANWB (klant),
M2mobi (development) en Sogeti (tester en scrum master)